VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe meld ik mijn artikel aan voor reparatie?

  1. Je kunt jouw reparatie aanmelden door op de volgende link te klikken.
  2. Doorloop de aanvraag en ontvang je verzendinstructies.
  3. Is het niet mogelijk om een reparatieaanvraag te starten? Neem dan contact op met onze klantenservice
  4. Na je aanmelding ontvang je een bevestiging. Hierin staat jouw unieke reparatienummer. Met de gegevens in de bevestiging kun je de status van je reparatie volgen.

Hoe kan ik mijn reparatie opsturen?

  1. Nadat je het artikel hebt aangemeld voor reparatie, ontvang je het retouretiket en de retourinstructies.
  2. Heb je geen printer om je retouretiket te printen? Neem de gegevens (retouradres en reparatienummer) dan over op een eigen etiket. Voor gratis verzending via PostNL gebruik je hierbij als adres het aangegeven antwoordnummer.
  3. Let op: schrijf zorgvuldig en zorg dat het adres duidelijk is weergeven, zodat je pakket niet zoek raakt.

Hoe kan ik mijn reparatie het beste verpakken?

  1. Zorg dat het betreffende artikel goed verpakt is, (geen enveloppe) en niet kan beschadigen tijdens het transport naar ons atelier.
  2. Gebruik hiervoor NIET de originele sieraden of horloge box. Tijdens het reparatie proces worden deze in het reparatie atelier gescheiden en is er helaas de mogelijkheid dat deze zoek raakt. Wij kunnen deze dan niet vervangen.
  3. Stuur enkel de onderdelen mee welke nodig zijn voor de reparatie. (voorbeeld: extra schakels of dergelijke hebben we niet nodig als deze niet nodig zijn voor de reparatie).
  4. Stuur altijd de aankoopbon of het garantiebewijs mee. Je kunt eventueel een foto uploaden om het mankement aan het artikel te verduidelijken.

Hoe volg ik een reparatie?

  1. Wanneer er nieuws over jouw reparatie is dan ontvang je per mail een status update.
  2. Als de reparatie klaar is, sturen wij de reparatie naar jou retour. Je ontvangt tevens een e-mail met een link waardoor je op de hoogte bent wanneer de reparatie wordt afgeleverd.
  3. Je kunt de reparatie via jouw account volgen

Hoe lang duurt de reparatie van mijn artikel?

De gemiddelde doorlooptijd verschilt per merk en per klacht. Hou rekening met een minimale reparatietijd van twee weken. Zijn er geen onderdelen beschikbaar dan loopt de reparatietijd op. Wij zullen er echter alles aan doen om de reparatie zo snel als mogelijk af te handelen en te retourneren.

Valt mijn reparatie onder garantie?

Een reparatie komt alleen voor garantie in aanmerking als je het aankoopbewijs meestuurt. Als er een garantie bewijs bij je aankoop geleverd is, dan moet je deze ook meesturen. De fabrieksgarantie biedt geen dekking voor:

  1. Batterij, schade horlogekast, band of armband
  2. Schade als gevolg van onjuist gebruik, nalatigheid, ongeautoriseerd onderhoud, andere defecten die niet te wijten zijn aan materiaal of vakmanschap, ongelukken of normale draagschade en slijtage.
  3. Waterschade tenzij het horloge de vermelding waterbestendig heeft.

Deze garantie vervalt als het horloge beschadigd is door ongelukken, nalatigheid, ongeautoriseerd onderhoud of andere factoren die niet te wijten zijn aan defecten in materiaal of vakmanschap.

Wat verstaan we onder waterdichtheid bij horloges?

  1. Water resistant - 30 meter: – 3 ATM: Bestand tegen water bij waterspatten of water tijdens het handen wassen (niet onderdompelen).
  2. Water resistant - 50 meter: – 5 ATM: Bestand tegen water bij zwemmen aan de oppervlakte.
  3. Water resistant -100 meter: – 10 ATM: Bestand tegen water bij snorkelen
  4. Water resistant - 200 meter: – 20 ATM: Bestand tegen water bij recreatief duiken (niet dieper dan 40 meter)
  5. Water resistant - 1.000 meter: – 100 ATM: Gemaakt voor diepzeeduiken.

Wat zijn de kosten van de reparatie buiten de garantievoorwaarden?

Wat zijn de kosten van de reparatie indien er geen sprake van garantie is? Deze kosten zijn volledig afhankelijk van het merk en het defect. Indien de kosten hoger uitvallen dan € 50,00 dan ontvang je eerst een prijsopgave. Je hebt dan zelf de volgende keuzes:

  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Zodra je de reparatiefactuur hebt betaald zullen wij tot reparatie overgaan en na reparatie direct aan jou retourneren.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wenst het artikel retour te ontvangen. Je betaalt € 15,00 onderzoekskosten plus € 6,50 verzendkosten. Na ontvangst van de betaling retourneren wij het artikel.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijs opgave en wenst het artikel niet retour te ontvangen. Het artikel wordt ons eigendom.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Je kunt je factuur bij ons betalen met:

  • IDEAL_Logo
  • IDEAL_Logo
  • IDEAL_Logo

Contact